• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2251,02%38 415,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2251,02%38 415,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 16.11.14, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Google Glass on kaotanud oma sära

Kaks aastat järjest on toimunud kõrge profiiliga üritusi, mis on pühendatud Google Glassi tutvustamisele. Seni vaid spioonifilmides nähtud nutiprillid pole aga ootustele vastanud ning Google’i kaasasutaja Sergei Brin ilmus pühapäevasele punase vaiba üritusele prillideta.
Google'i arendaja Google Glassi demonstreerimas.
  • Google'i arendaja Google Glassi demonstreerimas. Foto: Bloomberg
„Ma jätsin oma prillid autosse,“ ütles Brin reporteritele. Ta ei tee seda tihti – hiljuti kandis ta Google Glass nutiprille näiteks rannas.
Kuigi Brin ei teinud seda meelega, ajastas ta oma tegevuse õigesti. Mitmed arendajad ning varajased prillide kasutajad on ülehaibitud ja 1500 dollarit maksvasse tootesse oma usu kaotanud. Sisseehitatud kaamera, protsessor ning pisike arvutiekraan pole nende ootustele vastanud. Google ise on aga prillide massturustamise edasi lükanud.
Glass võib leida häid, spetsiaalseid rakendusi töö juures. Võimalus, et prillid saavad tavatarbijate seas populaarseks, on väike, ütlevad mitmed arendajad.
16-st Google Glassile aplikatsioone loovast ettevõttest, millega Reuters ühendust sai, ütles üheksa, et nad on aplikatsioonide arendamise peatanud või nendest täiesti loobunud. Kolm ettevõtet on loobunud tarbijatele suunatud toodetest ning keskendunud äriklientidele. Peamiselt tõid ettevõtted põhjuseks seda, et tarbijate huvi on väike ning prillide funktsioonid on piiratud.
Mitmed arendajad on aga jäänud Google'i prillidele truuks – ettevõtte ametlikul kodulehel on kirjas, et prillidega saab kasutada peaaegu sadat aplikatsiooni, mille seas on näiteks Facebook ja OpenTable. Samas on arendamisest loobunud suurettevõte nagu Twitter.
„Kui Google Glassi oleks müüdud 200 miljonit eksemplari, oleks perspektiiv täiesti teistsugune. Praegu ei ole tootele turgu,“ ütles arendaja Little Guy Games tegevjuht Tom Frencel. Nende ettevõte on Google Glassile mõeldud mängude arendamise peatanud ning suunanud oma energia mujale.
Google'ist on viimase kuue kuu jooksul lahkunud ka mitmeid Glassi tipp-arendajaid. Nende hulgas on näiteks peaarendaja Babak Parviz, elektritehnoloogia juht Adrian Wong ning suhtlust arendajatega juhtinud Ossama Alami.
 
Ikka püüavad
Google sõnul töötavad nad siiski pühendunult ühise eesmärgi suunas ning projektiga on seotud sadu insenere ning juhtivtöötajaid. „Me oleme energiat täis laetud, eriti oleme elevil selle üle, milliseid võimalusi selline tehnoloogia pakub,“ ütles Glassi äritegevuse juht Chris O'Neill.
Glass oli esimene projekt, mis sündis Google'i loodud salajasest Google X divisjonist. Google X eesmärk on luua kõrgelt arenenud uusi tehnoloogiaid, näiteks isesõitvaid autosid. Glass ning teised kantavad tehnoloogiad on eeldatavalt üldiseks uueks arengusuunaks, mis peaks tarbijatele sobima – täpselt nagu nutitelefonid kümme aastat tagasi.
O'Neilli sõnul on nad pühandunud sellele, et Glass jõuaks tarbijateni. „Enne me Glassi müüki ei paiska kui on selge, et see on täiesti valmis saanud,“ ütles O'Neill. Prognoositi, et Glass jõuab müüki sellel aastal. Praeguseks on see lükkunud aga 2015. aastasse.
Pärast alguse entusiasmi on tekkinud mitmeid märke, et tarbijatele Glass nii väga ei meeldi. Google andis paarile tuhandele kasutajatele, kes esimesena Google Glassi proovida said, hüüdnime „uurijad“. Kui uurijad aga tänavatele läksid, vaadati nende poole kõveralt, kõlasid ka naljatavad kommentaarid. Mitmed inimesed suhtusid prillidesse kui jälgimisseadmesse, mis rikub inimeste privaatsust. Uurijatele tekkis uus hüüdnimi, milleks oli „Glassholes“.
„See näeb tõsiselt nohiklik välja,“ ütles konsulteerimisega tegelev Shevetank Shah, kelle Google Glass nutiprillid nüüd juba kapil tolmu koguvad. „Ma olen paljusid asju kandev nohik, aga see ületas igasugused piirid,“ ütles Shah.
eBays müüakse Google nutiprille nüüd juba soetushinnast poole odavamalt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele